Virginia Raggi #Rome #Italy #mayor #taxes

Virginia Raggi has recently being elected as 1st female mayor of Rome. Here with her son at work. Hope she will be successfull.

f60393adc51dddfaa0d54346449b9f72_MGTHUMB-INTERNA

The biggest challenge I see in Italy now is the lack of optimism and trust in the country. I experience that some people hate so much to pay taxes that they rather prefer not to earn money as they fear to pay taxes.  I am only a computer scientist, but in my mind taxes = school, healthcare, infrastructure. How can one think that the country should function if you do not pay taxes?

La sfida più grande che vedo in Italia oggi è la mancanza di ottimismo e di fiducia nel paese. Osservo che alcune persone odiano così tanto pagare le tasse che preferiscono non guadagnare soldi piuttosto che pagare le tasse. Io sono solo un informatica, ma nella mia mente tasse = scuola , sanità , infrastrutture. Come si può pensare che il paese funzioni se non si pagano le tasse ?

2 thoughts on “Virginia Raggi #Rome #Italy #mayor #taxes”

  1. Tu hai ragione, ma qui la gente è esasperata non perché deve pagare le tasse, ma perché vede che le tasse che paga sono assolutamente sproporzionate rispetto ai servizi che ottiene in cambio. Se io ad esempio voglio fare un esame diagnostico velocemente in ospedale, non posso farlo a meno che non conosca qualcuno (atteggiamento tipicamente italiano) e devo rivolgermi al settore privato dove devo pagare, nonostante abbia già pagato, attraverso le tasse, per un servizio di cui poi non posso usufruire. Il problema è che ci sono troppe ruberie….troppa corruzione….

    Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s